В днешния свят много хора срещат трудности при намирането на нови познати, да не говорим за развиване на отношения с противоположния пол. Причината за това е в техническия прогрес и интернет – голяма част от комуникацията се извършва в една виртуална реалност, където не е необходимо хората да се гледат в очите и да крият емоциите си. Кореспонденцията в социалните мрежи замества живите разговори, като едновременно с това улеснява, но и усложнява живота.
А как е било преди?
Първите база данни с въпросници на хора, търсещи приятели, любовници или партньори за брак, се появили в края на 60-те години на ХХ век. Това било бюро с огромни хартиени файлове. В личното досие се съдържали основните данни за клиентите, както и набор от няколко снимки. По-късно, портфолиото е прикрепено към видеото, където самият човек разказва за себе си. През 1995 г. е създадена първата услуга за запознанство в Интернет – Match.com. Тя бързо спечелила популярност, тъй като това била интересна и удобна иновация. Потребителите обаче трябвало да положат много усилия: попълване на дълъг въпросник, точно предоставена информация, качествени снимки, дълго чакане за отговор. През 1996 г. друга компания, Find Friend, шокирала потребителите с нова функция – снимки за любителите на лесните отношения. Но в същото време били въведени платени сметки и строга възрастова граница. През 2003 г. бизнесменът Андрей Андреев представил проекта „Mamba“, позволяващ на всички руски граждани да се запознават от разстояние. Пред западните аналози тази услуга имала поне едно предимство – не били взимани потребителски такси за ползване, обаче, за да се поддържа този ресурс, било необходимо да се осигури определена сума. Така за първи път бил представен раздел „Лидер“ – тези, които искали да плащат платени SMS-съобщения за повишаване на собствения си рейтинг. Аналогът на „Mamba“ – OkCupid – се появил на запад година по-късно. Интересното е, че тези две услуги не се припокриват. Със създаването на социалните мрежи през 2007-2008 г. сайтовете за запознанства достигнали ново ниво – вече се използвала геолокацията. През 2009 г. световният пазар започнал активно да улавя смартфони. И тогава в Европа за тях се създава необичайна програма – приложението Grindr за гей запознанства. Тя спечелила безпрецедентна популярност сред целевата аудитория, въпреки простия дизайн и ниското информативно съдържание. През 2012 г. се появявил Tinder: всичко, от което потребителят се нуждаел, било да има профил в социалната мрежа Facebook. Приложението събира данни автоматично, когато се интегрира в смартфон, а потенциалните кандидати се показват на екрана. Тази услуга придобива популярност, което води до вълна от модернизации. До 2017 г. броят на тези приложения е огромен и съществуват опции като запознаване по външен вид или професия на потенциалния партньор.
Професията на човека като начин да разкаже за себе си
Много хора са твърде сериозни в избора на бъдеща професия и се опитват дълго време да намерят реализация в един или друг сектор. Ако попитате как човек си представя идеалната работа, можете да чуете следния отговор: тя не може да бъде скучна, трябва да разкрива способности и да не противоречи на жизнените принципи. Но как се отнася дейността към характера? Основите на поведението са генетично положени, но някои характеристики могат да се променят. Това се дължи на образованието, околната среда и мирогледа. Приоритетите в живота на всички са основно стабилни, но под влияние на множество фактори, те имат свойството да се променят. На работа човек прекарва средно половин живот, а много дейности са навик. Това е особено забележимо при промяна на работата. Най-големият отпечатък оставят специалности в сферата на критични или нестандартни ситуации, когато тялото е периодично натоварено. Тези, които работят в съдебната сфера, с течение на времето придобиват по-голямо внимание към детайлите и всичко, което се случва наоколо. Освен това, такива хора развиват аналитични умения и памет.
Медицинското направление се счита за психологически трудно, тъй като лекарят се опитва дори в ущърб на себе си, да помогне на пациента. Най-често това нанася вреда на емоционалния фон – човек се затваря в себе си, става по-муден. Учителите имат навика, без изключение, да четат лекции или да морализират, което нерядко засяга отношението на обществото към тях. Възможно е да се изброят още конкретни примери, но от горното следва едно заключение: професията и характерът са неразривно свързани. Можете да станете истински щастливи, само когато характерът е в хармония с изпълнението на поставените служебни задачи. Следователно, двама души, които участват в един и същ вид дейност, могат бързо да намерят общ език, да се разбират помежду си и да станат близки.